Siden 1999 har DTC-serien samlet motorsportsfans om noget af det bedste race i Danmark. I 2015 tog FDM en aktiv rolle i dansk motorsport, da man indgik et samarbejde med DTC. Nu går FDM hele vejen og overtager det fulde ansvar for DTC-serien.

”FDM vil gerne være med til at skabe interesse for motorsport. Vi har i mange år ejet FDM Jyllandsringen, som er den eneste FIA-godkendte bane i Danmark, og i forvejen bruges til motorsport, så det er et naturligt skridt for os, at vi tager det fulde ansvar for DTC-serien og placerer os som centrale aktører i dansk motorsport,” siger FDM’s adm. direktør Thomas Møller Thomsen.

Peter Elgaard har drevet DTC siden seriens start, og han vil fortsat være tilknyttet som konsulent i forhold til løbsafvikling og promovering.

”DTC-serien har udviklet sig meget igennem de seneste år. For at bringe serien videre og gøre motorsport folkelig, skal der andre og større kræfter til. Motorsporten i Danmark har derfor brug for en stærk organisation, som kan fremme sporten yderligere på nationalt plan, og det mener jeg, FDM er de rette til,” siger Peter Elgaard.

DTC’s hovedsponsor vil også i 2017 være firmaet MASCOT, hvorfor serien fortsætter under navnet MASCOT DTC. Der vil blive afholdt fem løbsweekender fra april til oktober på FDM Jyllandsringen, mens MASCOT DTC-serien vil komme til at bestå af syv løbsweekender fordelt på fem forskellige baner.